Handels- og leveringsbetingelser
Generelle oplysninger
Gulv og fliseeksperten ApS
CVR-nr: 38113844
Adresse:
c/o Camola ApS
Hjulmagervej 4A, 7100 Vejle
E-mail: kundeservice@gulvogfliser.dk
Telefon 70605650
Klager sendes til:
Arredo AB
Godsvägen 9, 231 62 Trelleborg
Sverige
E-mail: kundeservice@gulvogfliser.dk
Telefon 70605650
OBS! Ved brug af fortrydelses- og reklamationsret skal varen sendes til Sverige. Se nedenstående afsnit vedrørende fortrydelsesret og reklamationsret.
Disse handels- og leveringsbetingelser gælder for alle køb foretaget på www.gulvogfliseeksperten.dk. Alle kan som udgangspunkt handle på www.gulvogfliseeksperten.dk , webshoppen er dog baseret på salg til privatpersoner og er derfor udelukkende omfattet af regler og betingelser gældende herfor.
Alle kontrakter indgås på dansk.
Priser
Alle priser på www.gulvogfliseeksperten.dk er dagspriser, angivet i danske kroner og inklusive 25% moms. De oplyste priser gælder kun for ordrer til levering i Danmark, hvilket inkluderer brofaste øer og Bornholm, ikke omfattende Grønland, Færøerne.
I tilfælde af forsinkelser, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen. Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.
Betaling
De mulige betalingsformer på www.gulvogfliseeksperten.dk er:
· Dankort
· VISA
· MasterCard
· MobilePay
Betalingen på www.gulvogfliseeksperten.dk er uden gebyr, beløbet reserveres på dit kort. Beløbet trækkes først fra konto, når varen afsendes fra vores lager.
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
(Bemærk, at der dog stadig kan opkræves gebyrer for brug af korttyper udstedt uden for EU.
Hvis der er tale om Diners Club og American Express, kræves det, at I har en direkte indløsningsaftale med hhv. Diners Club og/eller American Express.
Det er også tilladt at opkræve kortgebyrer på firmakort.
Opkræver I gebyrer i denne sammenhæng, skal satserne angives her.)
Levering
Gulv og fliseeksperten tilbyder fri fragt i Danmark, hvilket inkluderer Bornholm og brofaste øer, ikke omfattende Grønland, Færøerne. Alle bestillinger sendes fra vores lager i Sverige eller direkte fra leverandør.
www.gulvogfliseeksperten.dk kører kun i Danmark, hvilket inkluderer Bornholm og brofaste øer, ikke omfattende Grønland og Færøerne. (Gulv og Fliseeksperten leverer ikke til udlandet).
Den gennemsnitlige leveringstid er 3-7 arbejdsdage. Fragtfirmaet kontakter kunden samme dag for levering, og de bestilte varer bliver leveret til kantsten/gaden på adressen eller til pakkeshop.
Ved bestilling behandles ordren næstkommende hverdag og afsendes normalt næstkommende hverdag. Undtaget herfra er varer, hvor det er angivet, at det er en bestillingsvare med længere leveringstid.
Det oplyste leveringstidspunkt er forventede og kan således afvige. Fragtfirmaet DSV er ansvarlig for levering til angiven adresse.
Vi sender mindre pakker med GLS. De store pakker og paller sendes med DSV. DSV leverer op til kantstenen på den gade, du har skrevet til levering. GLS levereres til pakkeshoppen nær dig og de sender dig en sms når pakken er ankommet til pakkeshopen.
Hvis du ikke modtager en sms eller mail fra GLS, når pakken er ankommet til pakkeshopen, kan du tjekke op på det på GLS track and trace og du kan også hente din pakke med dit pakkenummer som du finder på GLS track and trace.
VIGTIGT! At fremkommelighed findes på den ønskede leveringsadresse. Fragtfirmaet kører med stor 3-aklet lastbil, så er du usikker på, om en lastbil passer på vejen, hvor varerne skal leveres, bedes du kontakte vores kundeservice på: 70 60 56 50 (man-fre kl. 10-16) eller på e-mail: kundeservice@gulvogfliser.dk hurtigst muligt, så vi kan informere fragtfirmaet. Hvis fragtmand ikke kan udføre sin leverance pga. hinder/fremkommelighed på gade/vej, og du behøver en mindre bil for udkørsel, debiteres dette af fragtfirmaet med 1200 DKK. Denne ekstra omkostning har vi ikke ansvar for, uden den debiteres til dig som kunde.
Husk! Vi anbefaler kraftigt, at du undersøger dine varer og sikrer dig, at de er i ordentlig stand, inden du booker håndværkere. Vi anbefaler også alle kunder at bestille deres varer i god tid.
VIGTIGT! Når du modtager dine varer, bedes du gennemgå varerne med fragtmanden, før du kvitterer for modtagelsen. Ved synlige fejl, skader og mangler bedes det noteres på fragtseddel. Gem din fragtseddelkopi. Anmeld derefter skaden umiddelbart til vores kundeservice på: 70 60 56 50 (man-fre kl. 10-16) eller på e-mail: kundeservice@gulvogfliser.dk venligst vedlæg foto som tydelig viser skadens omfang.
Skulle emballagen (mod forventning) bære præg af overlast, eller det evt. ikke er muligt at gennemgå varerne med fragtmanden, anbefaler vi at fragtbrevet underskrives med forbehold. Vi anbefaler kraftigt, at du nøje gennemgår varerne straks efter modtagelse, og skulle der være fejl og mangler rette krav til os hurtigt – meget gerne inden for to dage, så vi kan rette kravet videre til fragtselskabet.
Levering ikke afhentet
Hvis du ikke afhenter din ordre på udleveringsstedet inden for en uge efter, at den er leveret til udleveringsstedet, vil vi forsøge at kontakte dig med henblik på at få afklaret, om du vil fortryde dit køb. Hvis vi ikke kan komme i dialog med dig, behandler vi den som en returnering og opkræver dermed også for returomkostninger for din ordre.
Fortrydelsesret
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved kundeservice@gulvogfliser.dk eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen som sendes til kundeservice@gulvogfliser.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du finder standardfortrydelsesformularen nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Afhentes varen ikke vil vi opkræve de udgifter det påfører os at få varen retur. Vil du have varen genfremsendt skal du selv afholde udgifterne i den forbindelse.
Består varen af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal selv betale for returfragten og du har ansvaret for varen fra tidspunktet for varens levering og frem til vi modtager din retur. Vedlæg gerne en kopi af købsfakturaen.
Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage. Alle produkter, der returneres til gulvogfliseeksperten.dk skal være forsvarligt indpakket.
Ved retur er det vigtig at du kontakte kundeservice@gulvogfliser.dk. Vi booker en retur hos DSV og de kontakter dig for afhentning. Vi trækker returfragten fra dit returbeløb. Varen returneres med fragtbil.
Du kan også vælge at selv sende din pakke i retur. Husk altid at sende varen tilbage i forsvarlig emballage og kontakte kundeservice@gulvogfliser.dk før retur.
Venligst meddele altid kundeservice@gulvogfliser.dk hvordan du ønsker returnere din pakke.
Returnerer du selv din pakke, skal den sendes direkte til denne adresse:
GOLVPOOLEN ARREDO AB,
GODSVÄGEN 9,
231 62 TRELLEBORG,
SVERIGE.
NB! Skriv ikke Gulv og Fliseeksperten i adressen.
VIGTIGT! Vi hverken henter eller modtager pakker som sendes til pakkeshop, uden omdeling eller pr. efterkrav. Vi modtager kun returpakker som sendes direkte til os.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Golvpoolen Arredo, Godsvägen 9, 231 62 Trelleborg, Sverige. (Skriv ikke Gulv og fliseeksperten i adressen)
Kontakt gerne kundeservice@gulvogfliser.dk før varen sendes. Du skal selv betale returforsendelse.
Varen kan også tilbageleveres til svenske Gulv og fliseeksperten lagerhus, i Trelleborg.
Ved henvendelse for tilbagelevering til lagerhuset i Trelleborg, medbring gerne en kopi af købsfakturaen.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Reklamationsret
Købelovens mangelsregler finder anvendelse på varekøb.
Gulv og fliseeksperten opfordrer til, at der foretages kontrol af de leverede varer umiddelbart efter modtagelse. Skulle der konstateres fejl eller mangler, bedes du straks gøre opmærksom herpå. Hvis du ved, at der er en defekt på varen, fraråder vi, at du monterer den.
Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere inden for "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
Golvpoolen Arredo, Godsvägen 9, 231 62 Trelleborg, Sverige. Kontakt altid kundeservice@gulvogfliser.dk før varen sendes, da returadressen kan skifte. Du skal selv betale returforsendelse.
Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Persondatapolitik
De personlige oplysninger, du giver, når du bruger vores hjemmeside eller tjenester behandles i overensstemmelse med vores persondatapolitik.
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kundeservice@gulvogfliser.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.
Mæglingsteamet for Forbrugerklager
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
forbrug.dk (Klageportalen for Nævnenes Hus)
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her.
Vi er et kundeorienteret firma, og vi vil at det skal føles trygt når du handler hos gulvogfliseeksperten.dk. Kundeservice hjælper dig med dine spørgsmål, og du er altid velkommen til at ringe eller skrive.
Cookies
For at forbedre brugeroplevelsen på www.gulvogfliseeksperten.dk anvendes der Cookies på hjemmesiden.
Cookies er en standardteknologi, som de fleste hjemmesider bruger i dag. En Cookie er en lille tekstfil, der lagres i din webbrowser og registrerer dig som unik bruger. En cookie kan ikke sprede virus eller andre skadelige programmer.
Hjemmesidens brug af cookies
Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere. Cookies hjælper os desuden med at få overblik over dit besøg på hjemmesiden, så vi løbende kan optimere og målrette hjemmesiden til dine behov og interesser. Cookies husker fx, hvad du har lagt i indkøbskurven, om du tidligere har besøgt siden og om du er logget ind. Du kan læse meget mere om vores brug af cookies på vores hjemmeside.
Hvis du har spørgsmål angående dine Cookies kan du henvende dig til:
Gulv og Flise Ekspertens kundeservice: +45 70 60 56 50 eller mail: kundeservice@gulvogfliser.dk
Handelsbetingelserne er senest opdateret 04.10.2024