Foreside / Ofte stilte spørgsmål

Bestilling

Jeg er ny på Gulvogfliseeksperten.dk, hvordan bestiller jeg hos jer?

Først og fremmest velkommen til Gulv & Fliseeksperten. Vi håber du finder vores varesortiment interessant og vi ser frem til at få dig som kunde.
Køb hos gulvogfliseeksperten.dk gennemføres ved at følge disse trin/ instrukser: Find den eller de varer du ønsker og indtast antal varer og tryk "Læg i kurv". Når du har samlet alle varer du ønsker at købe, klikker du på "Gå til kassen" og indtaster dine personlige oplysninger. Tryk fortsæt og vælg levering og betalingsform. Læs og godkend vores handelsbetingelser og persondatapolitik. Tjek at alle oplysninger er korrekte, og godkend købet. Indtast kortoplysninger og afslut med at godkende købet. Du ledes nu til kvitteringssiden og din bestilling er nu gennemført.

Hvem er Gulv og Fliseeksperten?

Vi er en af nordens største varehus inden for gulve, fliser og badeværelser. Vi tilbyder dig altid et bredt sortiment til de bedste priser. Behøver du et råd på vejen, kan du altid kontakte vores dygtige personale som hellere end gerne hjælper med tips og inspiration!
Gulv og fliseeksperten er den danske afdeling af Golvpoolen AB. Golvpoolen har eksisteret i Sverige siden 1990 og er nordens største i sit segment. Vi tilbyder altid et bredt sortiment til de bedste priser.
I dag er vi Skandinaviens største specialforretning med trægulve, fliser og badeværelser. Golvpoolen har 2 showrooms/butikker, i Malmö har vi et på 3600m² og i Helsingborg et på 2600m². Udover disse, har vi også butikker i Lomma, Göteborg og Stockholm. Her finder du tusindvis af produkter og mere end 200 badeværelsesmiljøer.
I 2008 åbnede vi vores store centrallager i Trelleborg. Lageret fungerer som engros lager og betjener kunder i hele Skandinavien med fliser, badeværelsesmøbler og gulve.

Kan jeg ændre min bestilling efter at den er godkendt?

Normalt sender vi en vare indenfor 1-3 hverdage efter at vi har modtaget en ordre, såvidt vi har produkterne på lager. For at få hjælp så hurtigt som muligt bør du straks ringe kundeservice på 70 60 56 50 eller sende en mail til kundeservice@gulvogfliser.dk med de ændringer du har til ordren. BEMÆRK! Det er vigtigt at du skriver ”ændringer eller annulleringer” i mailens emnefelt så vi kan prioritere din mail, og kan hjælpe dig på bedste mulige måde.

Hvordan regner jeg ud hvor mange kvadratmeter (m2) jeg skal bruge?

Rummets længde ganget med rummets bredde. Ta højde for spild, når du beregner dit gulvareal. Køb 5-10 procent ekstra, så du har til generelt spild. Det er bedre at have lidt for meget materiale end at mangle noget når arbejdet skal slutføres. Tænk på at altid bestille tilstrækkelig med materiale eftersom vi aldrig kan garantere at en ny levering kommer fra samme batch/produktion. Nuanceforskelle kan forekomme mellem forskellige leverancer, trods at produktet er den samme.

Har I en butik jeg kan besøge?

Desværre ikke i Danmark. Vi har 6 showrooms/butikker i Sverige, to i Malmö på 3600m² respektive 2500m² og et i Helsingborg på 2600m² som er åbne alle hverdage fra kl 10-19 og lørdage fra kl 10-15.

Udover disse, har vi også butikker i Lomma, Göteborg og Stockholm. Her finder du tusindvis af produkter og mere end 200 badeværelsesmiljøer.

Kan jeg bestille pr. mail eller telefon?

Vi har i øjeblikket kun mulighed for at behandle ordrer der er afgivet gennem www.gulvogfliseeksperten.dk. Hvis du har spørgsmål til produkter inden afgivelse af ordre, er du naturligvis velkommen til at kontakte os på 70 60 56 50 eller sende en mail til kundeservice@gulvogfliser.dk.

Jeg oplever tekniske problemer i forbindelse med min bestilling, hvad gør jeg?

Hvis du oplever tekniske problemer i forbindelse med din bestilling bedes du kontakte os på kundeservice@gulvogfliser.dk eller på 70 60 56 50 og vi vil gøre vores bedste for at hjælpe dig med at løse problemerne.

Har I modtaget min ordre?

Vi sender dig to ordrebekræftelser. Den første bekræftelse modtager du, når vi har modtaget din ordre. Den anden bekræftelse modtager du, når varen er blevet sendt fra vores lager. Hvis du ikke har modtaget en ordrebekræftelse bedes du venligst kontakte vores kundeservice på kundeservice@gulvogfliser.dk eller på 70 60 56 50. Kontrollere gerne at du har indtastet den rette mailadresse og at mailen ikke er blevet placeret i postkasserne for uønsket mail eller spam.

Vareprover

Har i vareprøver?

Du har mulighed for at bestille gratis vareprøver på vores gulve og fliser som vi har på lager. Med en vareprøve har du mulighed at se hvordan varen passer bedst for dig og dit hjem. Du kan bestille mellem 1-5 vareprøver og leveringstiden er ca 2 uger.

Hvordan bestiller jeg vareprøver?

Find den flise eller det gulv du er interesseret i, på produktsiden klikker du på "gratis vareprøve". Din vareprøve ligger nu i varekurven. Du kan bestille mellem1-5 vareprøver. Når du er færdig med dine valg, går du til kassen for at fuldføre bestillingen med navn og adresse. Så sender vi vareprøven til dig. Leveringstid ca 2 uger.
Tænk på: Vareprøverne på gulv er ca. 25x25 cm og er beregnet til at give en opfattelse omkring gulvets kvalitet, struktur, glans og spillet, dvs. farvevariationer, kviste og åre i gulvets forskellige dele, kan du bedst se på hjemmesiden. Trægulve er smukke på grund af sine naturlige variationer i årer, kvister og farver derfor kan variationer forekomme mellem vareprøve og det gulv som du bestiller. Læs altid produktbeskrivelsen på hjemmesiden inden du bestemmer dig.
Tænk på at fliser ”også fra samme serie” kan variere i farve og noget i formatet.

Hvor lang tid går der før I sender mine vareprøver?

Vi har ca 2 ugers leveringstid på vareprøver. Vareprøverne sendes med PostNord.

Betaling

Hvilke betalingsmuligheder har jeg?

Du kan på www.gulvogfliseeksperten.dk vælge mellem følgende betalingsmuligheder: Dankort, VISA, MasterCard, Mobile Pay. Betalingen på www.gulvogfliseeksperten.dk er uden gebyr, beløbet hæves på dit kort. Du skal vælge betalingsmåde i Kassen, inden du fuldfører købet.

Betalingen vil ikke gå igennem?

Der kan være flere grunde til, at betalingen afvises. Oftest drejer det sig dog om indtastningsfejl. Du bedes derfor læse vejledningen grundigt under indtastningen. Er du i tvivl, bedes du kontakte os på kundeservice@gulvogfliser.dk.

Forsendelse

Hvor lang tid går der før I behandler min ordre?

Vi behandler alle ordrer hurtigst muligt. Vi pakker og sender næstkommende hverdag, såfremt de bestilte varer er på lager. Vi tager dog forbehold for leverandørsvigt, force majeure og lignende.

Hvem sørger for fragten?

Vi sender varerne med DSV. Hvad koster forsendelsen?
Vi tilbyder fri fragt i Danmark, ikke omfattende Grønland, Færøerne og visse småøer i Danmark.

Hvornår bliver mine varer leveret?

Vi pakker og sender almindeligvis næstkommende hverdag, såfremt de bestilte varer er på lager. Efter at varerne har forladt vores lager, tager det normalt mellem ca. 2-5 dage før du modtager din levering. Undtaget herfra er varer, hvor det er angivet, at det er en bestillingsvare med længere leveringstid.

Hvad sker der hvis ikke jeg er hjemme på leveringstidspunktet?

Pakker: Hvis du ikke er hjemme vil GLS normalt lægge en seddel i din postkasse og du skal selv afhente din levering hos nærmeste pakkeombud. Chaufførem efterlader et kort med pakkens nummer, navn og adresse, hvor du kan hente pakken.
Gods: Hvis du ikke er hjemme når DBSchenker køre ud vil de kontakte dig og aftale tid for ny levering.

Hjælper i med indbæring af varen?

Desværre tilbyder vi ikke ind- eller opbæring af varen. Dine varer leveres med fragtmand som kantstenslevering. Hvis du ikke er hjemme til at modtage din pakke, når GLS leverer den, kører chaufføren den til en PakkeShop i nærheden af din adresse.

Ved levering af varerne, var nogle pakker i stykker. Hvad laver jeg?

Vi beklager, hvis din pakke er synligt beskadiget, når DBSchenker leverer den. Chaufføren skal registrere skaderne inden du tager mod dine vare. Vi vil bede dig om at fotografere de skadede pakker og sender billedet til kundeservice@gulvogfliser.dk. For at vi skal sikre en hurtig ekspedition i tilfælde af beskadigede pakker anbefaler vi, at du kontakter kundeservice med det samme på kundeservice@gulvogfliser.dk eller 70 60 56 50. Vi bestemme evt. retur af varen og forbereder en ny levering for at erstatte de beskadigede pakker så hurtigt som muligt. Ekspedition går hurtigere hvis du tager imod varerne end om du nægter at tage imod varerne. Vi kan først sende de nye vare til dig når vi har modtaget din første levering i retur. Vi opfordrer til, at der foretages kontrol af de leverede varer umiddelbart efter modtagelse. Skulle der konstateres fejl eller mangler, bedes du straks gøre os opmærksom herpå.

Får jeg kompensation hvis leveringstiden ikke overholdes?

Nej det kan vi ikke tilbyde. Derimod kan vi anbefale vores kunder at vente med at bestille håndværkere indtil varen er leveret.

Ordrestatus

Bliver jeg informeret om leveringstidspunktet?

Ja, i det øjeblik dine varer udgår fra vores lager sender vi dig en mail. Efter at varerne har forladt vores lager, tager det normalt mellem ca. 2-3 dage før du modtager din levering. På varer der sendes direkte fra en leverandør kan vi desværre ikke sende track & trace nummer.

Får jeg oplyst et track & trace nummer?

Ja, i det mail vi sender dig medfølger track & trace nummer. Vi har desværre ikke mulighed for at sende track & trace nummer på forsendelser der går direkte fra en af vores leverandører. Følg din forsendelse på: http://www.dbschenker.dk/log-dk-dk/start/ eller https://gls-group.eu/DK/da/home.

Jeg har ikke modtaget nogen ordrebekræftelse?

Hvis du ikke modtager en ordrebekræftelse når du har afgivet din ordre, bedes du kontakte os på kundeservice@gulvogfliser.dk. Oftest skyldes det, at du er kommet til at indtaste forkert mailadresse. Inden du kontakter os, kontrollere at mailen ikke er placeret i postkasserne for uønsket mail eller spam.

Annullering og returnering

Hvordan fortryder jeg et køb?

Vi har 14 dages fuld returret. Hvis du fortryder et køb umiddelbart efter at det er foretaget, bedes du straks ringe kundeservice på 70 60 56 50 eller sende os en mail på kundeservice@gulvogfliser.dk. Skriv venligst ”Fortrydelse af køb” i mailens emnefelt. Vi vil så forsøge at annullere ordren inden den afsendes.
Hvis du allerede har modtaget varerne og fortryder, skal du sende dem retur til os. Varerne skal naturligvis være ubrugte når vi modtager dem i retur. Såfremt du har modtaget varen, vil du selv afholde forsendelsesomkostningerne når du sender din levering i retur. Husk altid at sende varen tilbage i forsvarlig emballage og original emballage. Kopi af købsfakturaen skal altid vedlægges.
Manglende original emballage udgøre en værdiforringelse. For at være sikker på at modtage alle pengene i retur skal varen returneres i original emballage. Bemærk! Vi modtager ikke levering sendt pr. efterkrav.

Hvor sender jeg min retur?

Ved retur skal du altid først kontakte kundeservice@gulvogfliser.dk. Vi booker en retur hos DBSchenker og de kontakter dig for afhentning. Varen returneres til os med fragtbil. Omkostninger for retur fragten trækkes fra dit returbeløb. Du har mulighed for at besørge returfragt selv. Husk altid at sende varen tilbage i forsvarlig emballage. Kontakte altid kundeservice inden returneringen. Hvis du fortryder købet, og vælger selv at besørge forsendelsen skal varen sendes til: Arredo, Godsvägen 9, 231 62 Trelleborg, Sverige.
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Husk altid at vedlægge kopi af købsfakturaen.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Hvordan får jeg pengene retur?

Refundering af betalingen sker når vi har modtaget varen retur. Vi vil refundere det fulde beløb minus fragtomkostninger inden for 14 dag efter vi har modtaget varerne i returnering. Vi gennemfører tilbagebetalingen med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion.

Reklamation

Jeg har modtaget en forkert vare/der mangler en vare i min pakke. Hvad gør jeg?

Vi kontrollere altid alle ordre inden vi sender dem men skulle der af nogen anledning opstå et fejl beklager vi det og vi vil bede dig straks kontakte vores kundeservice så vi kan hjælper de dig på bedste måde. Du når os på kundeservice@gulvogfliser.dk eller på tlf.: 70605650. Telefonerne er åbne 10.00-16.00 alle hverdage. Ej svenske helligdage.

Jeg har købt en vare, der er gået i stykker. Hvad gør jeg?

Alt du køber på www.gulvogfliseeksperten.dk omfattes af købelovens regler om 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du ha ret til at reklamere over fejl og mangler på vare som opstået op til 24 måneder efter købet. Reklamationsretten dækker ikke når fejl, skader eller slitage som opstår på grund af fejlagtigt brug, manglende vedligeholdelse eller almindeligt slidtage.
Ved reklamation, fejl og mangler, kontakte venligst vores kundeservice kundeservice@gulvogfliser.dk eller på tlf.: 70605650.

Kontaktinformationer

Hvordan kontakter jeg jer?

Du kan altid nå os på kundeservice@gulvogfliser.dk. Vi vil besvare din mail hurtigst muligt, dog senest inden for 48 timer i hverdagen. Ønsker du hellere kontakte os på telefon, er du velkommen til at ringe vores kundeservice på tlf.: 70605650. Telefonerne er åbne 10.00-16.00 alle hverdage, undtaget svenske helligdage.

Fandt du ikke svart på dit spørgsmål?

Har du spørgsmål, som du ikke kan finde svar på her på siden, er du naturligvis velkommen til at kontakte os på kundeservice@gulvogflise.dk eller genom at udfylde vores kontaktformular på kontaktsiden.

NYHEDSBREV

Ved at udfylde min email adresse bekræfter jeg, at jeg vil have jeres nyhedsbrev og er enig i, at I behandler mine personlige oplysninger, der er tilpasset mig i henhold til jeres persondatapolitik.

Din indkøbskurv(0 varer)

Din indkøbskurv er tom
Total: 0 dkk
Til kassen